04 August 2011

Susah sangat ke nak puasa

Assalamualaikum

apa khabar korang semua?
puasa cam ne..ok ke tak ?
aku nak tanya la kat korang ni..susa ke nak puasa ni?
apa yang buat susa sangat nak puasa?
aku tanye ni bukan apa..aku cuma berpikir apa la yang susa sangat nak puasa ni..
sebab pagi tadi masa aku kerja, aku ternampak la seorang pekerja lain yang sedang seronok isap rokok.
sedap2 dia je nak hisap rokok..tak kan la die lupa yang sekarang bulan puasa..
lagi pun die tu islam..aku tak terkata apa..aku nak nasihat..aku takut kene mara je..aku cuma doa je an la semoga die sedar apa yang die lakukan ni berdosa..puasa di bulan ramadan ni kan wajib..lain la kalau uzur atau sakit..harap2 kita semua mampu berpuasa dengan baik ye..bulan yang mulia ni penuh dengan pahala :)

3 comments:

kotak bulat said...

biasany perokok sush nk than diri dri rokok tu.. sb tu susah.. :)

Bui Junaidi said...

susah bagi org yg ambil mudah bab agama ni..huhu..tp perokok mmg ada masalah sikit kalau part bulan puasa ni..

sakurasue said...

kesian perokok tegar.hindarilah rokok dari awal!