25 July 2011

Pekerja Asing suka Malaysia

Assalamualaikum 

apa khabar korang??
harap sihat2 selalu ye..kalau tak sihat makan la ubat ye :)
hari ni aku nak kongsi dengan korang semua pasal pekerja asing* bukan makhluk asing ye
aku kan praktikal dekat kilang jadi semestinya pekerja dari luar negara mesti la ada kan..
walaupun aku ni praktikal bahagian engineering..kalau tak de keje tu aku jalan2 la sambil menemuramah pekerja dari luar negara ni..cehhh da macam wartawan lak aku ni..heheh
mula tu aku tanya la dorang macam mana keje kat sini..macam mana nak buat kerja ni..makin lama bertanya makin banyak la tanye nye..hehehe
nak tau apa aku tanye..ikutilah dialog di bawah ni..hehe :P

ary anwari : bape lame da kerja kat kilang nie
pekerja : sudah 4 tahun 
ary anwari : macam mana keje sini..ok ke
pekerja: sangat baik...saya suka keja sini
ary anwari: baguslah...sudah lama duduk malaysia kan....best ke duduk malaysia ni
pekerja: saya sangat suka duduk sini .kerja senang dapat.gaji ok.kat tempat saya.susa nak dapat    kerja.walaupun dapat kerja kerajaan di sana..tak terjamin juga hidup.malaysia sangat baik..bersyukur       

 tu antara cebisan dialog aku dengan pekerja2 kat kilang aku praktikal..
dorang sangat bersyukur dapat hidup di malaysia..
kita yang memang di lahirkan di malaysia nie..ada gak yang tak bersyukur..macam mana tu??
pikir2 kan la ye :)

p/s : pekerja yang ditemubual adalah dari warga bangladesh &.indonesia :)

3 comments:

Cik Baju Kurung said...

cbk bangga jadi rakyat Malaysia ! yeah ! haha :)

r.a.firdausi said...

yeah.. me too.. rase bangge je jadi rakyat MALAYSIA.. :)

Bui Junaidi said...

ini membuktikan bhw kita rakyat malaysia mmg baik hati..hehe