29 July 2011

Seronok Mencari Ilmu

Assalamualaikum

selamat hari jumaat ye :)
hehe..macam mana hari korang..ok ke tak??harap2 semua nye ok je la ye..
aku ada soalan nak tanya kat korang semua..korang seronok tak mencari ilmu??
tak kisahlah ilmu pape pun tapi ilmu yang berguna la??hehe
aku seronok belajar ni..dapat banyak ilmu..mula2 je rasa beban..bebal je,.tapi kalau kita hayati betul2, rasa seronok sangat sebab kita dapat belajar benda yang baru dalam hidup kita.
jangan sekadar belajar ilmu yang ada di sekolah ataupun di ipt saja.
kita perlu menambah ilmu dalam hidup kita untuk berjaya.
contohnya dunia blogger ni..
satu ilmu yang baru bagi aku.aku seronok sangat dengan terlibat nya aku dalam dunia blogger ni aku belajar banyak benda.macam2 yang aku dapat.tips2 yang berguna dalam hidup.nasihat2 yang boleh digunakan.tapi kita kena bijak untuk tahu yang mana baik..yang mana buruk.
kita kene pastikan yang ilmu tu baik dan berguna untuk kita dan semua orang.

Seseorang yang keluar dari rumahnya untuk menuntut ilmu niscaya Allah akan mudahkan baginya jalan menuju Syurga (Shahih Al jami)

5 comments:

haslinda said...

yeah... linda suke belajar @ menuntut ilmu. ilmu ada dimana2 dan pada bila2 masa :)

Aisyah Aina said...

ilmu memang tak habis dicari...rajin2 lah cari kan :D

akoo pae said...

sronok3~
(nada ipin)
hehee

sakura_sue said...

setuju! saye pon syukur msk dunia blogger! mcm2 saye dpt! hee

Ann Ishak said...

terasa macam ilmu tu dihujung jari je kan