13 July 2011

Senyum itu penting

Assalamualaikum semua 
sebelum memulakan bicara*haha  macam nak ceramah lak :P
korang senyum la dulu ye..sambil lepak2 kat blog aku nie sambil tu senyum2 la ye....:)
senyum tu sangat penting sebab senyum mempunyai banyak kelebihan..

Antara kelebihan senyum :
  1. kalau korang senyum, korang akan rasa relaks je..sebab senyum itu satu senaman
  2. senyum itu mampu buat korang awet muda...tak payah nak makan ubat pelik2..amalkan senyum je..:)
  3. senyum mampu buat korang hilang kan strees, tengah2 korang stress korang cuba senyum dengan ikhlas..mesti hilang la stress tu..hehhe
  4. senyum mampu elakan sakit jantung..sebab apa?? sebab pakar perubatan dah buat kajian majoriti orang yang sakit jantung tak suka senyum..murung dan masam je muka tu
  5. senyum boleh membuatkan korang mampu dapat kawan baru...:) korang dapat tempat kerja baru..tak kan la korang nak masam kan muka je..siapa nak tegur korang kan...jadi cuba2 la senyum
  6. senyum tu sedekah..heheh..penting sangat...dapat pahala kalau korang senyum dengan ikhlas :)
  7. korang dengar je lagu senyum..mesti senyum :P


p/s: senyum..tak perlu kata apa-apa :)

8 comments:

ninie_azriena said...

senyum..tak perlu kata apa2 :)

Cik Bell said...

betul tu !! terapi senyum nie mmg berkesan kan abg ary?? hak9 ;P

ary anwari said...

ninie..heheh :)

cik bell : amalkan la snyum aw..:)

cucu umie said...

kadang2 orng salah tafsir juga dgn senyuman..hohoh itu susah sikit

cik najihah said...

senyum akan buat orang bengang dengan kite hehe

muz said...

jangan senyum bila takda benda yang patut disenyum, itu tandanya mereng... :)

Nurasyiqin said...

senyum dpt mengurangkan stress

Bui Junaidi said...

kak bui dtg dengan senyuman hari ni..
ringan dh rasa kepala ni lepas tidur puas2..*_*