04 July 2011

Petua 10 B untuk tenangkan diri

Assalamualaikum

Salam Isnin untuk semua
hari nie aku lewat sikit update blog sebab baru je balik dari keje nie..*hari pertama praktikal..
aku nak kongsi dengan korang semua petua2 nak menenangkan diri 
mungkin petua nie da ramai yang tau
pada yang tak tau aku akan beri korang petua nie..
aku dapat petua nie dari tempat praktikal aku tadi.
aku rase bagus untuk kongsi bersama-sama dengan korang..

petua 10 B:
  1. Bertenang
  2. Beriadah
  3. Beribadat                                                     
  4. Bersenam
  5. Berfikiran positif
  6. Bernafas dengan dalam
  7. Berkata: relaklah
  8. Berehat mendengar muzik    
  9. Bercakap dengan seseorang
  10. Berurut



p/s: aku berjaya tenangkan diri tadi..hehe...baru mula praktikal kan..gementar je mula2 tadi..ok je rupa2 nya :)

4 comments:

kotak bulat said...

10B..bolh dipraktikkn ni.. :)

ary anwari said...

heheh...boleh je..amalkan la ye KB

Nurasyiqin said...

tarik nafas dalam2 tu lebih berkesan dalam masa yang singkat berbanding 10B tu..hehe..=DD

ary anwari said...

heheh..kalau itu lebih berkesan amalkn la..heheh..salam perkenalan..:)