17 July 2011

Penting ke Pengalaman ?

Assalamualaikum

aku nak kongsi pendapat dengan korang semua pasal penting ke pengalaman ni??
apa yang buat pengalaman ni penting sangat2??
Macam mana nak cari pengalaman??
Pengalaman itu apa??
hehe..banyak lak soal aku nie..hehe
bukan apa..aku cuma nak pendapat korang..penting sangat ke pengalaman ni untuk sesuatu perkara??
orang selalu cakap dengan aku.."ary.kau kene ada pengalaman kerja..susah nanti kalau tak de pengalaman"
masa lepas spm dulu..aku nak cari keje..masa nak interview tu..benda yang dorang akan tanya dulu."awak ada pengalaman kerja ke..saya takut awak tak mampu je buat kerja ni"
bagi aku..memang pengalaman tu penting sangat2 tapi sebelum nak ada pengalaman itu...perlu la cari pengalaman..tak kan la pengalaman tu datang tiba2 je kan

Jadi cari la pengalaman banyak mana untuk membantu kita pada masa akan datang
pengalaman akan mengajar kita untuk menjadi yang lebih baik 
manfaat kan la apa yang kita lakukan kan sekarang supaya kita belajar dari apa yang kita lakukan

p/s: harap2 paham ye pe aku coret kan ni..heheh


9 comments:

Aisyah Aina said...

pengalaman memang penting....

aku tak banyak pengalaman...kena cari la lepas ni :D

muz said...

aisyah cuba ko jumpa kawan aku pengal dan c aman ne gerenti ko dapat pengalaman fulll...hehe

gurau je ye... :)

ary anwari said...

heheh..:)...cari je pengalaman banyak2..

Nurasyiqin said...

pengalaman nih berharga oo..setiap apa yg kita lakukan adalah pengalaman..=D

kotak bulat said...

pengalaman mmg penting..lg2 time cri keje.. :( susah tol

Penggemar Coklat said...

pengalaman memang penting tp kena cari bukan tau tunggu je kan..hehe

Haslinda Ariffin said...

TQ following my blog..

Bui Junaidi said...

yup,pengalaman mmg penting..kak bui ada pengalaman 11 tahun kerja kilang taw...hehehe..wpun kerja kilang,rezeki halal dik..*_*

Ann Ishak said...

kutip semua pengalaman masa practical ni, nanti boleh gunakan di alam pekerjaaan yang sebenar...